Gemeente Voerendaal zoekt een HR Business Partner

Wij zoeken een ruim ervaren HR-professional die ons kan helpen met het verder op orde brengen en professionaliseren van het cluster HR. Heb jij veel ervaring als allround HR Business Partner en houd je van aanpakken, dan zijn wij op zoek naar jou.

Voerendaal is een kleine, actieve gemeente met veel dynamiek waar bewoners trots op zijn.

Een gemeente waar we zorg hebben voor elkaar en we welzijn en veiligheid vooropzetten. Voerendaal bestaat uit een aantal grotere kernen en kleine gehuchten met een rijk verenigingsleven. Voerendaal is gelegen in een prachtige, landelijke omgeving, waar we goed voor zorgen, zodat onze inwoners, maar ook mensen van buitenaf kunnen blijven genieten van dit mooie stukje Limburg; aan de rand van Parkstad, en in het hart van Zuid-Limburg en de euregio. 

Als organisatie is de gemeente Voerendaal toegankelijk, kleinschalig en professioneel.

Voor onze afdeling Bedrijfsbureau binnen gemeente Voerendaal zoeken wij een:

HR Business Partner

Het betreft een structurele functie tussen de 24-36 uur per week (werktijden in onderling overleg).

Ben jij een verbinder met bewezen ervaring in verandertrajecten, goed in het analyseren van organisatievraagstukken en het op orde brengen van de basis?

Dan willen we graag met je kennismaken! 

Als ervaren HR Business Partner werk je samen met het management aan een organisatie waarin medewerkers bevlogen hun werk doen en zich continu blijven verbeteren en ontwikkelen. Je bent een generalist en schakelt door naar een specialisme zodra dit gevraagd wordt. Je gaat werken binnen de afdeling Bedrijfsbureau, cluster HR.

Daarbij horen de volgende taken:    

  • Je gaat werken aan resultaatgerichtheid en verbinding binnen de organisatie en stemt je werkzaamheden af met de coördinator Bedrijfsbureau;
  • Je brengt adviezen uit over uiteenlopende onderwerpen die op de agenda van HR staan. Je kunt hierbij denken aan in-, door- en uitstroom (zoals werving en selectie), functiewaardering, beoordeling, arbeidsvoorwaarden en rechtspositie;
  • Je coördineert en implementeert HR-projecten;
  • Je neemt deel aan overleggen, zoals het MT-overleg en afdelingsoverleg;
  • Je hebt kennis van organisatieontwikkeling en bent in staat om hierin te adviseren;
  • Je analyseert managementinformatie en doet verbetervoorstellen m.b.t. procedures en uitvoering van HR-onderwerpen;
  • Je onderhoudt waar nodig contacten met externe leveranciers.

Wij zoeken jou als je:

  • Beschikt over een relevante afgeronde HBO- of WO-opleiding, aangevuld met relevante kennis van -en ervaring met- HR advies;
  • Op de hoogte bent van actuele wet- en regelgeving, actuele HR-trends en ontwikkelingen;
  • Goed bent in het adviseren, organiseren en intern afstemmen van je werkzaamheden; Kortom: je bent in staat om de boodschap van je adviezen duidelijk en pakkend over te brengen;
  • Je kunt verplaatsen in de positie van de medewerker en leidinggevende aan wie je advies uitbrengt. Je motiveert ze om samen aan passende oplossingen te werken.

Wat bieden we jou?

  • Een dynamische functie waarbij je de ruimte en verantwoordelijkheid krijgt om je eigen rol vorm te geven;
  • Een informele collegiale werksfeer;
  • Ruime ontplooiingsmogelijkheden waaronder cursus- en trainingsmogelijkheden;
  • Flexibele werktijden;
  • Een reiskostenvergoeding of thuiswerkvergoeding per gewerkte dag;
  • Het salaris van deze functie is ingedeeld in schaal 10 maximaal €5.009,- bruto per maand op basis van een 36-urige werkweek;
  • Goede secundaire arbeidsvoorwaarden, zoals een Individueel Keuze Budget (IKB). Het IKB bedraagt 17,05% over je brutosalaris en kun je vrij inzetten voor bijvoorbeeld het kopen van extra verlof of als extra aanvulling op je salaris op een moment dat jij daarvoor kiest. Je kunt hiermee keuzes maken die passen bij jouw levensfase, persoonlijke wensen en doelen;
  • Een bijdrage in de premie van je ziektekostenverzekering. Vanaf schaal 6 is dat een bedrag van € 168 per jaar;
  • Een arbeidsovereenkomst voor één jaar. Bij voldoende functioneren zal dit omgezet worden naar een vast dienstverband;
  • Goede bereikbaarheid met openbaar vervoer en auto;
  • Personeelsvereniging welke leuke uitjes organiseert;
  • Iedere dinsdag verse soep en fruit.

Kom jij samen met ons bouwen aan een sterk Voerendaal?  

Reageer uiterlijk 11 oktober a.s. via de website van IGOM.(Verwijst naar een externe website)

We zien uit naar een eerste ontmoeting, welke zal plaats vinden op maandag 23 oktober.

Heb je vragen over deze functie?
Wil je meer informatie over de inhoud van de functie of de procedure neem dan contact op met Paul Lintzen Afdelingshoofd Bedrijfsbureau via paul.lintzen@voerendaal.nl of 06-39226935.

Voor informatie over de procedure kun je contact opnemen met Caroline Berger-Hounjet, medewerker HR via po@voerendaal.nl of telefoonnummer 045-575 3399.

Deze vacature wordt zowel intern als extern geworven. Bij gebleken geschiktheid hebben interne kandidaten voorrang.